Kiosztották a fonyódi Mátyás-gyűrűt

Az idei évben is a tanárok szavazatai alapján döntöttek a díj nyerteséről.

Manapság méltánytalanul keveset beszélünk a tanárok szerepéről. Pedig gondoljunk csak bele, hogy mi lett volna azokból az emberekből, akikre ma példaképként tekintünk, ha nincsenek mögöttük kiemelkedő tanáraik, akik megszeretették velük azt, amiben ma kiválóságnak számítanak.

A fonyódi Mátyás Király Gimnázium alapítványa 1995 óta díjazza a gimnázium kiváló tanárait a Mátyás-gyűrűvel. Ebben az évben Bogdánné Golobics Gyöngyi tanárnő kapta a kitüntetést. A díjat Haszon Zsolt, a Mátyás Király Gimnáziumért Alapítvány kuratóriumi elnöke adta át.

Ezen megtisztelő kitüntetés alkalmából néhány kérdést tettem fel a tanárnőnek.

- Kedves Tanárnő! Hol végezte tanulmányait?

Bogdánné Golobics Gyöngyi tanárnő: - Kaposvárra jártam középiskolába, édesapám javaslatára német tagozatra. Remek nyelvtanárom volt, innen a német nyelv szeretete. A mai napig meleg szívvel és hálával gondolok rá, és így utólag, tanárként látom igazán, milyen nagyszerű pedagógus is volt ő.

Pécsre jártam a tanárképző főiskolára, német-földrajz szakon végeztem. A földrajz az a tantárgy, amely átfogó ismereteket igényel, emellett ez a tudásanyag útmutatást ad a társadalmi problémák értelmezéséhez is. Ezután az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen tanultam.

Mindkettő rendkívül hasznos volt. A főiskolán inkább a módszertant sajátítottam el, az egyetemi éveim alatt pedig egy egészen más perspektívából ismertem meg a germanisztikát és a nyelvoktatást.

- Miért választotta a tanári szakmát?

- Számomra egyértelmű volt a „tanárság”. Kiemelt feladatnak látom a fiatalok értelmének, gondolkodásának, világképének fejlesztését, emellett a diákság tart engem örökké fiatalon, mert az ő friss, üde meglátásuk mindig új dimenziókat nyit meg.

-A Tanárnő szerint milyen egy jó tanár?

 - Lényeges az alapos szakmai ismeret. Emellett harmóniát kell tartani a tanítás és a nevelés között. Nem csak a szellemi, hanem a lelki dolgokra is figyelni kell. Nagyon fontos a következetesség is. Szigorúnak, de mégis igazságosnak kell lenni, mert egy diákot egy rossz szóval földbe is lehet döngölni, ám egy megfelelő mondattal szárnyakat is adhatunk neki. Úgy kell rászólni, hogy érezze azt, hogy ez szeretetből, az ő érdekében történik.

- Mi ad Önnek minden nap inspirációt? Nem fásul bele az ember abba, hogy minden nap, hosszú éveken keresztül ugyanazt az anyagot tanítja?

 - Minden diákban van valami, amiért érdemes tanítani. Pályám során pedig megtapasztaltam, hogy minden diák, minden osztály kicsit más, így nincsen egyféle, berögzült módszer sem, mindig meg kell újulni, adaptálódni kell az adott szituációhoz, hogy az megfeleljen a tanulónak és a tanuló csoportnak.

Tanárként soha nincsen készen az ember, hazaérve mindig folytatódik tovább a munka.

- Mit jelent Önnek a Mátyás gyűrű?

- Nagyon sokat jelent nekem, mert erre a kitűntetésre a kollégáim választják a legmegfelelőbbet, ez tőlük egy elismerés a sokéves elhivatott munkámért.

Rengeteg tanulás, elkötelezettség, ez a kiváló tanáraink ismérve. Ilyen Bogdánné Golobics Gyöngyi tanárnő is, aki pályája során számtalan diákkal szerettette meg a német és a földrajz tantárgyakat, és indította el őket az eredményes felnőtté válás útján.

Marsovszki Nadin 11. B

matyas 005.JPGmátyás gyűrű.JPG

Címkék: Események


Vissza az előző oldalra